4080381408 |
La concreció curricular. Àmbit medi |
2019-2020 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/10/2019 - 20/6/2020 (30 hores) de h a h |
|
ESC Joan Blanquer |
|
c. Jaume I, 22 (Castellar del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
|
| |
|
Activitat afectada per la Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19 |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
Amb aquesta activitat es pretén elaborar la concreció curricular de l'àmbit de medi
|
| |
Objectius |
-Concretar per a cada nivell el continguts del currículum de medi natural
-Disposar d'una eina consensuada que orienti als tutors respece al què ha treballat cada grup, que ha consolidat i què cal consolidar.
|
| |
Continguts |
Fase inicial de valoració:
D'on partim, cap on volem anar i com ho volem fer.
Això es concretarà a partir de l'anàlisi de les dades de tres documents: de la memòria del curs 18-19, de l’AVAC realitzat per part de la inspecció el curs 18-19 i dels resultats educatius del centre dels darrers 2 cursos. Aquesta informació es farà una reflexió sobre les pròpies pràctiques, cercant els punts forts i els punts dèbils, i concretant mesures que ajudarien a millorar el treball a l'aula.
Fase de planificació:
Després de la valoració inicial, per tal de donar resposta a les necessitats detectades al centre, es fixaran els objectius que esvolem assolir amb la formació:
- Conèixer, debatre i seqüenciar els continguts de l’Àmbit de medi, des d’un enfocament globalitzat i competencial.
- Disposar d’un catàleg de propostes model, a nivell pràctic i experimental, que recolzin un aprenentatge competencial dels continguts.
“La veu de l'expert”: a partir de l'aportació, des de la pròpia experiència, per part d'un formador (Oscar Garcia), “ens situem com a claustre en l'enfoc que ha de prendre el treball a realitzar.
Fase de construcció i experimentació:
En aquesta fase, amb el suport de diferents materials de l'Ateneu (el currículum a l'escola i a l'aula), es desenvoluparà el treball amb el currículum, es dissenyaran les propostes pràctiques i finalment es portarà a l'aula una intervenció seguint el treball realitzat.
Fase final d'avaluació:
Posada en comú, debat pedagògic i consolidació d'acords a nivell de centre. Tancament i valoració, amb “l'expert”, del resultat del treball realitzat i de la seva utilitat per transferir-lo a l'aula facilitant la tasca del docent i l'aprenentatge competencial de l'alumnat. Proposta de continuïtat
|
| |
Avaluació |
assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
.Aprofitament i tranferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
.Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
.Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
.D'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|